A les nostres aules, en català!

A les nostres aules, en català!
Contra la sentència, desobediència!

dilluns, 21 de febrer del 2011

El SEPC arran de les pretensions d'apujar les taxes als universitaris repetidors

No s'ha fet una diagnòsi clara dels motius que ocasionen la repetició de matèries

El Secretari d'Universitats del govern de Catalunya, Antoni Castellà, ha proposat implementar un nou recàrrec sobre el preu del crèdit de cada assignatura que els estudiants repeteixin. Castellà assegura que els universitaris paguen només un 15% dels costos totals de cada matèria matriculada per primera vegada, cosa que provoca la no superació de les matèries per relaxació dels estudiants. Aleshores ha anunciat que per evitar els sobrecostos de les repeticions als contribuents s'han d'incrementar els imports de la matriculació fins a assolir el 50% dels costos totals de la matèria per aquelles no superades una vegada i fins el 100% per les repetides més d'un cop. Afegeix que això ajudaria a escurçar el nombre d'anys de satisfacció de les titulacions.

Tanmateix en determinades branques de coneixement (ciències de la salut, ciències experimentals, enginyeries...) el nivell curricular de la secundària és molt inferior a l'exigit a l'inici de les titulacions universitàries, així malgrat realitzar un esforç acadèmic notable, una part de les matèries acaben sense superar-se en primera instància. A més a més la majoria d'universitats públiques imposen un règim de matrícula rígid que obliga l'estudiant a matricular-se de la totalitat o un nombre elevatt de crèdits per curs, impedint una planificació acadèmica racional que equipari les exigències currículars amb els coneixements de cada estudiant i també a la seva capacitat acadèmica, ja que molts joves en situació de precarietat econòmica requereixen compaginar estudis amb la satisfacció d'una jornada laboral, i per tant resten obligats a reduir la
seva dedicació acadèmica.

Des del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), organització majoritària als claustres de les universitats catalanes, volem manifestar les següents consideracions:

Les intencions de Castellà s'emmarquen en una campanya de culpabilització de la comunitat
universitària dels “mals endèmics” de l'ensenyament superior, tot defugint la responsabilitat del deute de 220M d'euros del govern autonòmic amb les universitats públiques.

Les causes de la repetició de matèries no es troben en la majoria dels casos en una suposada passivitat dels universitaris i les solucions no poden justificar-se sota el pretext d'una pressumpta desídia dels estudiants vers l'esforç econòmic dels contribuents.

La penalització econòmica a la repetició de matèries és una mesura injusta pels estudiants de titulacions amb sobreexigència curricular i per aquells que han de compatibilitzar estudis amb feina.

Exposades aquestes conclusions i amb la voluntat d'acabar amb la repetició forçosa de matèries el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans exigim:

La flexibilització del règim de matrícula per adequar-lo a les capacitats i necessitats de cada estudiant, alliberant-lo del llindar de nombre de crèdits mínims per curs acadèmic.

L'equiparació dels requisits de coneixement inicials dels plans d'estudi universitaris amb els currículums acadèmics dels estudis mitjans.

Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans
Barcelona, 17 de febrer de 2011

11 comentaris:

Anònim ha dit...

Com bé dieu les causes de la repetició de matèries no són només la passivitat d'alguns universitaris i la penalització econòmica és un error, ja que aquestes persones precísament són les que més haurien d'adquirir postures que fomentèssin i incentivèssin als estudiants a acabar els estudis universitaris.

Considero que el que haurien de fer és invertir part dels diners que els estudiants ens deixem en la formació continuada dels professors enfocada a que adoptin noves eines pedagògiques útils.

A la universitat els professors no ensenyen, no et diuen el perquè de les coses, no et donen respostes, adopten un rol pasiu recolçat per la nova llei de Bolonya i amb l'excusa que els estudiants han d'aprendre a cercar informació pel seu conte.

En el meu cas em sento estafada, estic pagant per a que em diguin que busqui informació. Això ho faria sense pagar a ningú i em quedaria igual. Així com no em de suspendre?

Anònim ha dit...

Vaya hijosdp. O es que cuando repites no pagas lo mismo (o mas)?
Que más les da dar clase a 60 que a 80 si los repetidores no suelen ir. Cuidado que se van a morir de corregir más examenes. Y a ellos que les importa que me de la gana de relajarme? Que solo quieren la p. pasta.

Anònim ha dit...

Totalmente de acuerdo con el del primer comentario respectivo a lo de buscar información. Prácticamente no se aprende nada de ningún profesor. A mi que me cuelguen los apuntes en el moodle que ya me los leeré, para tener un tío leyendo diapostivas que pongan un robot.

Anònim ha dit...

Si hubiese que pagar mas a la segunda, la gente se esmeraria mas en aprovar, y eso es positivo. En la mayoria de paises modernos funciona así, y no parece que les vaya mal del todo. Lo que pasa es que sois unos vagos que quereis tiraros años en la cafeteria mientras sacais los cuartos a vuestros padres, y con esto os costara mas dedicaros a ser chupopteros profesionales.

1er comentario: si suspendes porque en vez de soltarte el rollo, los profesores te dicen sobre lo que tienes que aprender, pues igual si que necesitas aprender a aprender por tu misma, que cuando trabajes dudo mucho que tu jefe se dedique a darte lecciones.

Ed.Infantil ha dit...

respecto a el ultimo comentario estoy completamente en contra, TU QUE SABES?¿ yo los estudios me los pago yo solita, y para ello se tiene que trabajar ¿sabes? y por consiguiente no puedes tener el 100% del tiempo para estudiar.
yo tengo que repetir una assignatura y no ha sido por VAGA.
encuentro injusto que tenga que valer mucho mas cuando repites, ya que encima que tienes que volver a pagar ya duele suficiente. ademas, si fuesen mas flexibles a la hora de poder coger assignaturas esto no passaria, ya que la gente cogeria la suficiente como para aprobar y no tener que repetir y pagar el triple. es una estafa. ademas coincido con el primer comentario, yo hago educacion infantil y no nos estan dando muy buen ejemplo de lo que es ser un buen maestro ya que te ponen un power point, lo leen y luego buscate la vida y aprueba el examen que por lo general vale el 60% de la nota y eso que el plan bolonya es para fomentar la pràctica.

Anònim ha dit...

Jo soc un estudiant d'informàtica que està cursant el seu últim any, o això espero, reconec que he repetit potser una mica massa assignatures, però si haguès existit aquesta llei que proposa el paio aquest, ara ja no estaria a la unirversitat, perque no hauria pogut pagarla. Si tira endavant aquesta proposta, la quantitat de titulats no fara sinò reduir-se de manera alarmant. Com be he llegit, hi ha gent que no pot seguir el pla acàdemic establert, i que la seva ecònomia amb prou feines li permet subsanar el cost actual d'assolir una carrera.

En definitiva, no te sentit el que vol fer, per a pagar integrament els costos d'anar a la universitat ja estan les universitats públiques, en comptes d'anar dient incoherències hauria de dir les coses com ell creu que haurien de ser, o sigui, els que no aprovin a la primera que s'en vagin a una universitat privada, que es bàsicament el mateix que aquest individu proposa. El que pasa es que si ho digués amb aquestes paraules, aquest tio duraria menys temps al séu càrrec que un peix fora de l'aigua.

Anònim ha dit...

Totalment d'acord amb l'útim comentari.

Th ha dit...

L'anònim del quart comentari NO sap del que parla, ja estem pagant MOLT més per les assignatures repetides (i estic fent el pla vell), no entenc com es digna a obrir la boca sense informar-se una mica de la situació actual.

I referent a la pujada de les taxes, ja ho heu dit tot durant la majoria dels comentaris, l'únic que vull recalcar és que gran part dels professors d'universitats públiques ens ensenyen amb la mateixa mecànica que a l'institut, o sigui memoritzant i recitant el que diuen els seus llibres, no deixen veure ninguna genuïnitat digna d'un bon pofessor que ens fagi sentir-nos realment universitaris aprenent de grans cervells. L'únic que canvia són les matèries i la seva dificultat de memorització, així doncs, amb els mateixos estímuls que rebiem a l'insti, cóm volen que tinguem millors resultats? apujant-nos les taxes per repetició?
Es quedaran sols.

Anònim ha dit...

Sas què? Es deu emportar comissió. Imbècil.


"no et donen respostes, adopten un rol pasiu recolçat per la nova llei de Bolonya i amb l'excusa que els estudiants han d'aprendre a cercar informació pel seu conte"

ÒLE tú. studiant d GEM

Anònim ha dit...

el moodle el moodle... ÒLE

Anònim ha dit...

son uns estúpids tu creus que han de pujar el preu de les matèries que es repeteixen, però si ja estan prou cares!

el que pasa és que volen que no vagi ningú a la universitat, ja que si fan això, molta gent deixarà els estudis universitaris.

no sé però jo d'ells m'ho pensaria millor!
han de pensar si volen que la gent estudi o no. però que es decideixin ja i no ens utilitzin de "titelles" !!!