A les nostres aules, en català!

A les nostres aules, en català!
Contra la sentència, desobediència!

dimecres, 22 de desembre del 2010

El SEPC davant la sentència del Suprem que enterra la immersió lingüística als centres escolars del Principat de Catalunya

El text s’empara en la sentència del Tribunal constitucional sobre l’Estatut d’Autonomia de Catalunya

El Tribunal Suprem espanyol ha emès tres sentències relatives al model d’immersió lingüística que als centres educatius de la Comunitat Autonòmica de Catalunya. Emparant-se en la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut d’Autonomia de Catalunya que suprimia el caràcter de prevalença de la llengua catalana, la justícia espanyola ordena a la Generalitat de Catalunya que introdueixi el castellà de manera proporcional i equitativa a tots els cursos. Així segons el tribunal es garanteix el dret dels pares a escolaritzar els infants en la llengua cooficial que escullin. Oimés, anuncia que d’ara endavant totes les comunicacions que facin els centres escolars, s’hauran de fer en les dues llengües cooficials.

El model d’immersió lingüística va néixer fruit dels consens polític i social i ha estat una de les grans fites de l’autogovern català. Els resultats han estat sempre satisfactoris, ja que ha generat una important cohesió social pel fet de defugir d’una dualització escolar per raons lingüístiques i alhora ha possibilitat incrementar l’autonomia i l’emancipació de molts joves catalans que no tenen la llengua catalana com a materna pel fet de permetre’ls l’accés al coneixement i ús de la llengua pròpia del país. Més enllà dels resultats ha estat un model avalat per la Comissió Europea perquè recull l’esperit de la Carta Europea de Llengües Minoritàries.

Davant d’aquesta sentència el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, organització d’àmbit i abast nacional, vol manifestar les següents consideracions:

· La sentència del Suprem no pot conduir enlloc que no sigui la fractura social, ja que el model que volen imposar dualitza els centres escolars. Separar els infants i joves per quina sigui la llengua vehicular crearà dues comunitats lingüístiques als centres.

· La prevalença del dret dels pares a l’hora d’escollir la llengua vehicular atempta contra el dret dels infants i joves a rebre un ensenyament de qualitat, ja que els grups en llengua castellana no disposaran de prou competències per desenvolupar-se socialment en català, la llengua pròpia del país.

· La sentència del Constitucional del passat mes de juliol va posar punt i final a la descentralització política i administrativa a l’Estat espanyol, acabant així amb la via estatutària autonomista com a projecte polític. El projecte espanyol de construcció estatal sempre ha menyspreant les nacions perifèriques i les altres llengües coexistents, sota una clara voluntat d’assimilar-les culturalment.

A l’emsems el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans exigim:

· El posicionament ferm i contundent de rebuig a la sentència de totes les autoritats i institucions públiques dels Països Catalans.

· El compromís per part de la Generalitat de Catalunya i els centres educatius de mantenir una posició desobediència a fi de que la sentència no s’efectuï.

· La voluntat de la Generalitat de Catalunya d’engegar les passes cap a la construcció d’un marc educatiu català.

A més a més el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans fem una crida a la societat catalana a participar de totes les mobilitzacions en defensa del model d’immersió lingüística i d’avenç cap a la consecució d’un marc educatiu català a les quals el SEPC hi dóna suport i convoca.

Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans
Barcelona, 22 de desembre de 2010